e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. march 30., thursday 00:53

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Nyereményjátékok a hálón

[e-média] 2002 szeptember 12. 11:43 Sztrunga Erzsébet (munkatársunktól)

A hazai internetes tartalomszolgáltató vállalkozások rájöttek, mi vonzza a tömegeket a világhálóra. Az emberek az interneten is szeretnek játszani, a különféle on-line nyereményjátékok résztvevői akár tízszeresen is lekörözik a legismertebb szakmai weboldalak látogatóinak számát - derül ki a Dotkom Internet Consulting vizsgálatából.

Az on-line nyereményjátékok nézettsége még a népszerű, évek óta működő portálokkal is összemérhető. A Dotkom szakértői szerint a jövőben hazánkban is egyre
több vállalat ismeri majd fel, hogy on-line nyereményjátékok segítségével tömegeket vonzhatnak weboldalukra.

Világszerte egyre népszerűbbek az internetes nyereményjátékok. A Dotkom Internet Consulting munkatársai a közelmúltban azt vizsgálták, mennyire követik a magyar vállalatok ezt a nemzetközi trendet. Szakértők szerint az internethasználatban élenjáró országokban az on-line nyereményakciók a leghatékonyabb promóciós eszközök közé tartoznak. Az ilyen akciókat hirdető honlapok rendszeresen felkerülnek a leglátogatottabb oldalak listájára. Az internetes játékoknak különleges jelentőséget biztosít, hogy segítségükkel a hagyományos akciókba nehezebben bevonható, magasabb státuszú emberek is hatékonyabban aktivizálhatóak.

Az internetes nyereményjátékok számos célt szolgálhatnak. Bár a kutatások szerint akkor a leghatékonyabbak, ha új termékek, szolgáltatások bevezetését, illetve közvetlenül az értékesítést támogatják, a Dotkom felmérése szerint Magyarországon leggyakrabban még a regisztrált felhasználók, illetve a látogatók számának növelése a legfontosabb cél. A hazai vállalatok mostanában kezdik felismerni a nyereményjátékokban rejlő lehetőségeket, általában első próbálkozásaikat élik meg a neten, ezért a játékok egyelőre mind költségvetésükben, mind a tervezettségben elmaradnak a hagyományos társaiktól.

Érdemes azonban figyelembe venni, hogy a nagyobb értékű nyereményeket kínáló akciók esetében a közvetlen hatás mellet a szájról szájra terjedés (úgynevezett szájmarketing effektus) is jelentős lehet, azaz a játékban résztvevők informális csatornákon keresztül eljuttatják ismerőseikhez is a játék hírét. Részben ennek is köszönhette sikerét a VNU kiadóhoz tartozó Startlap téli, látogatottság növelését célzó kampánya (ez volt az első olyan akció, ahol egy személygépkocsi került kisorsolásra), illetve a Lutri nevű ingyenes Internet-lottó elsöprő sikere.

A nyereményjátékok alkalmasak egy cég, vagy termék népszerűsítésének támogatására, de ugyanakkor ezek gyors és költséghatékony adatbázis-építési lehetőségeket is biztosítanak. Igaz, Varga Miklós, a Dotkom tanácsadója szerint egyelőre az akciók többsége olyan kis értékű ajándékokat kínál, amelyek nem ösztönzik kellőképpen a játékosokat valós adataik megadására. Az értékelés további akadálya, hogy gyakran a szervezők sem tudják, mit kívánnak kezdeni az összegyűjtött adatokkal.

Hagyományos és nyeremény oldalak látogatottsági adatai:
/napi látogatások(session) száma/

Origo (általános portál) 443.000
Korridor (általános portál) 82.000
Lutri (ingyen játszható lottó) 63.000
Ingyenlottó (ingyen játszható lottó) 30.000
Eco.hu (gazdasági szakportál) 7.700

Értékes nyeremények az interneten
www.webmania.hu - személygépkocsi, utazás, nagyképernyős színes tévé, játékkonzol, DVD-lejátszó
www.globusremix.hu - utazás, DVD, TV
www.privatbankar.hu - 1.000.000 Ft értékű befektetés
www.webnyeremeny.hu - internetes nyereményjátékok gyűjteménye

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.