E-kereskedelem online
http://e-kereskedelem.hu/news.php?id=3355

E-kormányzati körutazás

[e-közigazgatás]
2004 július 30. 09:59

Pánczél Gábor,  e-mail: gpanczel@e-kereskedelem.hu
(Forrás: eMarketer,  http://www.emarketer.com/)

A magánszektor jó úton halad afelé, hogy az internetben rejlő lehetőségeket maximálisan kihasználja. De mi a helyzet a kormányzati szférával, mely oldalainak csupán 12%-a kínál teljes egészében on-line bonyolítható szolgáltatásokat?

Az eMarketer, "Kormányzat On-line" tanulmányában, a vezető piackutató cégek és nemzetközi ügynökségek előrejelzéseit gyűjti csokorba. A jelentésből kiderül, hogy a világon Észak-Amerika (beleértve Kanadát, Mexikót, és az USA-t) kormányzati weboldalai kínálják a legnagyobb arányban a teljes egészében on-line bonyolítható szolgáltatásokat. A leggyakoribb szolgáltatás a különböző kiadványok megrendelési lehetősége.

A Taylor Nelson Sofres által 31 országban, 29 000 fő megkérdezésével végzett felmérés szerint a világ felnőtt lakosságának 30%-a már használja az internetet valamilyen kormányzattal is összefüggő céllal. Az eMarketer szerint a 30% ugyan jelentős arány, de a szolgáltatások elfogadottsági görbéje változó. Az információkra való keresés és a nyomtatványok letöltése széles körben használt, és növekvő tendenciát mutat, ám a személyes adatok megadásával használható, illetve on-line fizetést megkívánó szolgáltatásokat igénybe vevők aránya nem változik.

Azon internetfelhasználók aránya, akik a kormányzati oldalakon is hajlandók tranzakciókat bonyolítani, megegyezik az on-line szívesen vásárlók arányával. Mindez tehát azt jelenti, hogy a ruhavásárlást neten végzők valószínűleg a parkolási büntetést is hajlandók on-line kifizetni. Bár a személyes adatok biztonságát garantáló lépések 2001 és 2002 megszaporodtak, a földlakók - nemre és korra való tekintet nélkül - a világ valamennyi részén tartanak a neten való közigazgatási ügyintézéstől.

A jelentés szerint az állami szektor informatikai kiadásai a következő három évben egyenletesen nőnek. A Gartner kutatásai szerint 2000 és 2005 között összesen 15%-kal nőnek a szoftver-ráfordítások, 13%-kal a szolgáltatásokra fordított összegek, 9.3%-kal a hálózati felszerelésre kiadott pénzek, míg 5.3%-kal a hardver vásárlására költött keret. Az Accenture megállapítása szerint a lakosok elégedettségének javítása a világon mindenütt jellemző motiváció az e-kormányzati kezdeményezésekre, ám az ügyfelek igénye is fontos tényező az új szolgáltatások létrehozásában.


Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek



Copyright © 2001. e-media.hu Internet Media Szolgáltató Kft.
Az e-media.hu Kft. hozzájárul a publikált anyagok átvételéhez az e-kereskedelem online mint forrás megjelölésével. A forrásmegjelölésnek tartalmaznia kell offline médiumban az e-kereskedelem online nevét és a www.e-kereskedelem.hu webcímét, online médiumban ezeken felül a webcímére mutató linket.