e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2021. june 24., thursday 00:04

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

2003/I. negyedéves jelentés a mobil és a vezetékes piacról

[m-gazdaság] 2004 augusztus 7. 10:39 Pánczél Gábor (munkatársunktól)

A magyar háztartások közel háromnegyede rendelkezik vezetékes telefonnal, és folyamatosan nő a mobiltelefonnal ellátott háztartások aránya is az összes háztartáshoz képest. Internet-hozzáférés minden tizennegyedik magyar otthonban található.

A Hírközlési Felügyelet 2003/I.negyedéves monitoring jelentése szerint a háztartások mintegy kétharmada rendelkezik egynél több fajta telekommunikációs eszközzel; a legkisebb azon háztartások aránya, melyek vezetékes- és mobiltelefonnal, kábeltévével és internet-hozzáféréssel egyaránt felszereltek. A vezetékes telefonnal felszerelt háztartások 73%-a híváskezdeményezésre használja telefonját, ám jelentős a hívásokat csak fogadók aránya is (a háztartások egyötöde). Internetezésre a háztartások elenyésző része: 1.4%-a használja a vezetékes telefonokat. A vezetékes szolgáltatók részesedése a fővonalak számából az elmúlt negyedévhez képest változatlan. Az első három hónapban mintegy 10 ezerrel nőtt az ISDN-vonalak száma az előző negyedévhez képest. Vezetékes készülékekről összesen mintegy 68 ezer sms-üzenetet indítottak (mobilkészülékek esetén ez a szám 285 millió).

2003. első negyedév végére a mobil előfizetések, az aktív SIM-kártyák száma először haladta meg a 7 milliót. Mobiltelefon a háztartások kb. kétharmadában (63%) fordul elő, közülük 72% pre-paid, vagyis "kártyás" telefonnal rendelkezik. Csak előfizetést minden tizedik háztartás vesz igénybe, míg a "kártyás" és előfizetéses kombináció minden hatodik otthonra jellemző. A pre-paid előfizetést preferáló háztartások esetében magasabb (90.6%) a 14-17 éves gyerek vagy az alacsonyabb végzettségű főkereső, míg a post-paid előfizető háztartásokra a képzettebb főkereső vagy a 0-6 éves gyerek jelenléte jellemző.

A mobiltelefonnal nem rendelkezők 55,6%-a állítja, nincsen szüksége mobiltelefonra; 32,5% a vezetékes telefon meglétét elegendőnek tartja otthonában, míg 26,5% a mobiltelefon fenntartásának magas költségeivel indokolja a hiányt. A mobilhasználók 35,4%-a többynire beszélget telefonján, de szokott sms-t is küldeni - szemben a csak beszélgetést bonyolító 29%-kal. Bár mind a vezetékes-, mind a mobiltelefon ellátottság egyenes arányban áll a háztartás jövedelmi helyzetével, a kétféle telefon használata egymással fordított arányosságot mutat. Úgy tűnik tehát, hogy a mobiltelefon egyre inkább konkurenciát jelent a vezetékes telefonnal szemben, főként a fiatalabb korosztályok körében. A mobil szolgáltatók hálózatából kezdeményezett bevételt hozó MMS-ek száma 40 293, míg a GPRS szolgáltatást 48 781 felhasználó vette igénybe az első negyedév során.

A magyar háztartások egynegyede rendelkezik számítógéppel. Az összes háztartás 7%-a rendelkezik otthoni internet-hozzáféréssel, ők a számítógéppel rendekezők mintegy negyedét teszik ki. Az internet-hozzáféréssel nem rendelkező otthonok 63,7%-a állítja, hogy nincs is szüksége az internetkapcsolatra. A megkérdezettek 30,4%-a a megfelelő számítógép hiányát jelölte meg az internetezés gátjának, míg 20,4%, illetve 18,9% a csomagokat, és az internetezéshez kapcsolódó telefondíjat sokallja. Az internet-hozzáféréssel ellátott háztartások 74,4%-a csak fizetős internetkapcsolattal rendelkezik, míg 18,8% csak ingyenes hozzáférést vesz igénybe. Mindkét típusú hozzáféréssel a háztartások 5,7%-a rendelkezik; kábeltévén keresztül a háztartások 9%-a csatlakozik a világhálóra.

2002. első negyedéhez viszonyítva az egyéni fővonalakról indított internet-hívások 17 percre rövidültek, míg az üzleti fővonalakról kezdeményezettek időtartama alig csökkent, továbbra is 8 perc. A betárcsázós internetforgalom összidőtartama 5%-kal nőtt. Az internetforgalom tette ki az összes hívásidő közel egyharmadát. Enyhén nőtt az egyéni fővonalakról kezdeményezett internet-hívások részaránya (71%), az üzleti fővonalakról indítottak rovására (29%).

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.