e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2021. december 4., saturday 05:35

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Ügyfélszolgálati "boszorkánykonyha"

[e-kereskedelem] 2004 augusztus 8. 12:55 Erdőháti Nagy Modesta (munkatársunktól)

Az on-line ügyfélszolgálatot működtető kiskereskedőknek tanácsos lenne minél több hozzájuk forduló ügyfelet önkiszolgáló formában kezelni - ezzel több időt, ám kevesebb kérdést hagyva a személyes kontaktussal dolgozó ügyfélszolgálatos munkatársaknak.

A RightNow Technologies ügyvezető igazgatója szerint a felmerülő kérdések akár 97.5%-a is megválaszolható az önkiszolgáló rendszerű on-line ügyfélszolgálatokon - megfelelő működtetés esetén. Az álomhatár eléréséhez csupán előrelátásra van szükség annak terén, milyen információk érdekelhetik az ügyfeleket, vásárlókat. Jó példa erre az a vásárló, aki egy már beszerzett fúrógép iránt érdeklődik. Ennek ezer oka lehet, ám gyakori, hogy a fúrófej eltört, így a vásárlónak újakra van szüksége. Egy jól működő önkiszolgáló ügyfélszolgálati oldal tehát a fúrófejre való kereséskor azt is megmutatja, hol és hogyan szerezhetők be az új fúrófejek, illetve hol vállalnak javítást. Az on-line vásárláskor ajánlott opciók szintén rendkívül fontosak, hiszen a vétel előtt megválaszolatlanul maradó kérdések a virtuális kosár kiürítéséhez vezethetnek. Lényeges a termék kiválasztása utáni segítségnyújtás, mely például egy külön ablakban feltűnő "gyakran feltett kérdések" rész formájában jelenik meg az on-line ügyfél képernyőjén. Az önkiszolgáló rendszer azonban önmagában nem elegendő, fontos a valós személyekkel való kapcsolat felvételének lehetősége is. A skála az e-mail-től a valós idejű chat-en át a telefonos segítségnyújtásig terjed. Jó megoldás lehet egy automatikusan kinyíló chat ablak, mely csak akkor jelenik meg, ha a vásárló nem választja egyetlen önkiszolgáló opciót sem egy bizonyos időn belül, vagy igénybe vette valamely pontját, de még mindig hezitálni látszik a kosárban lévő termék megvételét illetően. Bármelyik ötlet mellett is dönt a cég, jó úton jár afelé, hogy ügyfelei úgy érezzék, kérdéseikre azonnal választ kapnak - írja az Internet Retailer cikke.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.