e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. september 25., monday 04:38

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Útban az elektronikus kormányzat bevezetése felé

[e-közigazgatás] 2005 március 26. 11:59 Tábor István (munkatársunktól)

A brit helyi önkormányzatok egy frissen kiadott consultation paper segítségével mérhetik fel, hol állnak a 2005-ig tartó versenyben.

Implementing Electronic Government Return 2003 címmel harmadízben adott ki egy 15 oldalas tájékoztató és felmérő anyagot a brit Miniszterelnökhelyettesi Hivatal. A röviden csak IEG3-nak nevezett dokumentum abban segíti a helyi önkormányzatokat, hogy felmérhessék milyen eredményeket értek el, s milyen további teendőik vannak még a 2005-ig megvalósítandó e-kormányzati stratégia egyes területein. Az önkormányzatoknak 2003. október 31-ig az alábbi területekről kell részletes jelentést küldeniük:

- elért eredmények
- önértékelés
- Best Value Performance Indicators (BPVI)
- hozzáférés biztosítás
- kulcsterületeken (technikai eszközök és szolgáltatások) elért eredmények
- költségvetési források felhasználása

1. Elért eredmények:

Ebben a szakaszban mintegy 1000 szóba sűrítve átfogóan fejthető ki mindaz, amit az elmúlt 12 hónapban (az IEG2 megjelenése óta) a helyi önkormányzat a nemzeti stratégia megvalósítása érdekében a saját környezetében és hatáskörében tett. A leírásnak három területre mindenképpen ki kell térnie:

- helyi stratégia kialakítása, prioritást élvező speciális helyi e-kormányzati szolgáltatások
- az e-kormányzat és a közszolgáltatások színvonalnövelésének kapcsolata
- olyan kulcslépések megtétele melyek előfeltételei az IEG3 teljesítésének

2. Önértékelés

Az önértékelést az e-önkormányzat szervezeti modell hat tényezője tekintetében szükséges elvégezni, egy táblázat segítségével, igen részletes mélységben. A hat kiemelt szempont:

- interaktivitás (helyi e-kormányzati szolgáltatások web alapúvá tétele)
- hozzáférési csatornák (az e-kormányzati szolgáltatások igénybevételét lehetővé tevő csatornák széles körű biztosítása, pl. helyi önkormányzati webhelyek, speciális portálok, one-stop shop, interaktív TV, smart kártya, közösségi hozzáférési pontok)
- bizalom (biztonságos tranzakciókat lehetővé tevő jogi és technikai háttér, pl. Government Gateway, e-GIF, Freedom of Information Act)
- a hozzáférési eszközöket, csatornákat támogató információ menedzsment technológiák (ügyfélkapcsolat menedzsment - CRM, térinformatika - GIS, mobiltechnológia, tudásmenedzsment - KM, ingatlan-, vagyon- és népesség-nyilvántartó adatbázisok)
- elektronikus üzletviteli (e-business) rendszerek (pl. intranet, extranet, közbeszerzési rendszerek, irodai rendszerek)
- emberek (belső szervezeti és menedzsment technikák, pl. e-learning, projektmenedzsment, változásmenedzsment, folyamatok újraszervezése - BPR)

Az elvégzendő teendőket három különböző színnel szükséges megjelölni: piros színnel a még csak tervezés, vagy előkészítés fázisában levő feladatokat, sárgával a megvalósítás alatt állókat, zölddel pedig a már megvalósítottakat.


3. Best Value Performance Indicators (BPVI)

A nemzeti BPVI 157 program alapján szükséges értékelni az önkormányzat munkáját az idáig elért eredményeket, és tervezett határidőket egészen 2006-ig. A program az elektronikus szolgáltatások megvalósítása területén fogalmaz meg 157 különböző feladatot, ebből találhatók meg a legfontosabb "blokkok" táblázatos formában.

4. Hozzáférés biztosítás

Az e-kormányzati szolgáltatásokhoz történő különféle hozzáférési formák fontosságát jelzi, hogy ez a terület külön pontban is értékelésre kerül. A 2. pontban felsorolt hozzáférési formák tekintetében az elért eredményekről és a tervezett fejlesztésekről szükséges beszámolniuk az önkormányzatoknak.

5. Kulcsterületek

A legfontosabb technikai eszközök és a prioritással ellátott szolgáltatások listaszerű felsorolásában a megvalósítás menedzselésének módját szükséges bejelölni egy átfogó táblázatban. A megvalósítás történhet az OPDM Pathfinder Projekt keretében, az OPDM National projekt keretében, helyi önkormányzatok között partneri összefogással illetve egyéb módon.

6. Költségvetési források

Az e-kormányzati szolgáltatások megvalósítása érdekében az önkormányzatok számos finanszírozási forráshoz folyamodhatnak (IEG támogatás, EU alapok, közszféra-magánszféra együttműködés, kormányzati alapok). A consultation paper záró fejezetében a felhasznált és felhasználni tervezett pénzügyi eszközök összegét és származási forrását kell feltüntetni.

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.