e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. december 17., sunday 18:27

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Csalók - on-line bankolók sok:null

[e-pénzügyek] 2004 október 29. 10:43 Pánczél Gábor (Forrás: ZDNet)

Az Egyesült Királyságban a rendőrség a vállalati személyazonosság-lopás veszélyeire figyelmezteti a vállalkozásokat. A fokozott óvatosságra intés az utóbbi időben megszaporodott, banki ügyfeleket célzó csalásoknak köszönhető. Íme a tanulságok!

Az elmúlt hónapban több intézmény internet bankoló ügyfelei kaptak olyan e-mail-eket, melyek látszatra saját bankjuktól érkeztek. Az elektronikus levelekben közölt link a bank oldalának élethű másolatára irányította a címzetteket, majd az ál-oldalon felhasználónevük és jelszavuk megadására kérték őket. Az angol Nemzeti Bűnügyi Hírszerző Szolgálat (NCIS), mely a szervezett bűnözés ellen harcol, növekvő aggodalommal figyeli a fenti trükk egyre sűrűbben való felbukkanását. A probléma gyökere abban rejlik, hogy a felhasználók többsége nem képes felismerni a különbséget egy hamis e-mail vagy weboldal, illetve az igaziak között. A hozzáértés hiánya természetesen tökéletes célponttá teszi a gyanútlan on-line bankoló ügyfeleket.

Az NCIS neve elhallgatását kérő szóvivője elmondta, a vállalkozásoknak tanácsos lenne minél többet megtenni azért, hogy vállalati személyazonosságuk ne legyen olyan könnyen felhasználható. Elsőként a cégek győződjenek meg arról, a hogy nevük lehető legtöbb lehetséges változatát lefedő domain-eket ők birtokolják. Például: az angol Barclays bank ügyfeleit a "barclays-banking.com" oldalra irányították a csalók, mivel ezt a névvariációt tartalmazó domain nem volt a bank tulajdona, vagyis bárki számára szabadon regisztrálható volt. Az NCIS szóvivője azt is elmondta, szerencsés lenne, ha az ügyfelek legalább annyira ismernék az elektronikus, mint a hagyományos posta rendszerét. Az emberek például tudják, hogy néznek ki az üzleti borítékok, ám ha kézzel írott levelet kapnak egy cégtől, az rögvest felkelti gyanújukat. Noha hasonló jelzések az e-mail kapcsán is jelen vannak, a felhasználók még nem tudják felismerni őket.

A bankok helyzete az on-line banki szolgáltatásokat illetően ellentmondásos. Egyrészt ügyfeleiket próbálják rávenni az on-line bankolásra - arról meggyőzve őket, hogy biztonságos -, másrészt viszont az ilyen tranzakciók kockázatára is figyelmeztetniük kell őket. Nehéz olyan szolgáltatásokat eladni, melyek kockázatát is hangsúlyozni szükséges. Az on-line banki csalások kapcsán még egy kérdés megválaszolatlan: az ügyfelek e-mail címeit tartalmazó lista hogyan került illetéktelen kezekbe? Amennyiben az derülne ki, hogy maguktól a bankoktól szivárogtak ki az információk, úgy az angol adatvédelmi törvény alapján súlyos vádakkal kellene szembenézniük az érintetteknek.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.