e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. november 18., saturday 16:59

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

On-line bankolás pro és kontra

[e-pénzügyek] 2004 november 5. 11:49 Pánczél Gábor (Forrás: telegraph.co.uk)

Az internet-hozzáféréssel rendelkező britek egyharmada a csalások lehetősége miatt riad vissza az on-line bankolástól. Nem így a koreaiak, ahol az 1999 óta lehetséges on-line tranzakciók már meg is haladták az bankfiókokban végzett ügyletek számát.

Angol földön a közelmúltban több bank is on-line tranzakciós szolgáltatásainak felfüggesztésére kényszerült, miután ügyfeleiket a már-már "jó öreg" szélhámos trükkel e-mail-ben kérték számlainformációik megadására. A csalás után egy héttel készült felmérés szerint az ügyeiket off-line intézők azért nem váltanak on-line formára, mert elégedettek jelenlegi ügyintézési módszerükkel. Második okként a biztonsági megfontolást említették a bankfiókot előnyben részesítő megkérdezettek. A banki ügyes-bajos dolgokat a világhálón intézőket az on-line bankolás előnyeiről kérdezték. A válaszadók 90%-a kényelmet, 66% a szolgáltatások minőségét említette, míg 11% csupán egyes bankfiókok bezárása miatt kényszerül az on-line megoldásra.

Koreában azonban más a helyzet, hiszen szeptember hónapban az internetes szolgáltatásokat használó ügyfelek száma meghaladta a 20 milliós rekord határt. A Bank of Korea emellett azt is bejelentette, hogy míg a netes tranzakciók az összes ügylet 28%-át tették ki szeptemberben, addig a bankfiókokban bonyolított műveletek csak 27%-kal járultak hozzá a "tortához". Az interneten bankoló ügyfelek száma - 21 banktól - elérte a 21.3 milliót, 26%-os növekedést tudva maga mögött az előző évhez képest. A tranzakciók egyharmadát ATM-en keresztül végzik az országban, a tele-bank szolgáltatások az "egész" 12.3%-át teszi ki. A helyi és speciális bankokban végrehajtott műveletek esetében beszélhetünk az internet alulmaradásáról, hiszen ezen banki tranzakciók 41%-át off-line, és csupán 16%-át bonyolítják on-line a számlatulajdonosok - írja a Joongang Daily cikke.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.