e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. december 17., sunday 18:30

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Fókuszban az RFID

[e-megoldások] 2005 február 4. 07:56 Szabó Gábor (Forrás: eMarketer)

Az utóbbi időben meglehetősen sok figyelmet kapott az RFID, vagyis a rádiófrekvenciás azonosítási technológia. A Cap Gemini Ernst & Young felmérése arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a fogyasztók az új technológiához.

Az Egyesült Államokban a SmartRevenue-val közösen végzett felmérés szerint a megkérdezettek 77%-a hallott már a rádiófrekvenciás azonosítási technológiáról, sőt 42% pozitívan áll az újításhoz. Mindemellett a fogyasztók kétségei is jelen vannak, hiszen a válaszadók 41%-a szerint a technológia árnövelő hatással bír. A megkérdezettek 18%-a véli úgy, hogy az RFID nem fog kihatni az egyes termékek árára, míg 17% szerint csökkenteni fogja azokat.


A fogyasztók személyes adataikat is féltik az RFID kapcsán, hiszen a megkérdezettek 69%-a tart attól, hogy adatait harmadik félnek adják ki. A válaszadók 67%-a attól fél, intenzívebb direkt marketing célpontjává válhat a technológia használata miatt, míg 65% a vásárláskor begyűjtött adatok alapján történő lenyomozás miatt aggódik. A megkérdezettek 56%-a az RFID által előidézett egészségügyi hatásoktól tart, míg 45% a környezetre gyakorolt hatások miatt ódzkodik a technológiától. A válaszadók 43%-a annak következményétől fél, hogy az RFID által használt elektronikus termékjelölő cédulák ehetőek, míg 42%-ot a távolabbról történő leolvasás lehetősége aggaszt.

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.