E-kereskedelem online
http://e-kereskedelem.hu/news.php?id=3864

A szélessáv hatása a kisvállalkozások életére

[e-megoldások]
2005 február 5. 07:55

Szabó Gábor,  e-mail: gszabo@e-kereskedelem.hu
(Forrás: eMarketer,  http://www.emarketer.com/)

Az Egyesült Államokban a kisvállalkozások 66%-a rendelkezik szélessávú internet-hozzáféréssel - derül ki a Sprint és a Covad Communications jelentéséből. A tanulmány arról is beszámol, hogyan változott meg a cégek élete a szélessávnak köszönhetően.

A kisvállalkozások elsöprő többsége gondolja úgy, hogy jelentős változások következtek be a cég életében a szélessávú internetkapcsolat nyomán. A megkérdezett vállalkozások 65.9%-a esetében a munkahelyi hatékonyság növekedését tapasztalták, míg 53.3% a munkavállalók termelékenységének növekedését említette. Az érintett vállalkozások 36.2%-a a piacon jobb versenyképességet képes felmutatni a szélessávnak köszönhetően, míg 23.8% immár alacsonyabb költségekkel számolhat. A cégek 22.3%-a már on-line rendelések fogadására is képes, és csupán 15.5% esetében nem észleltek változást a megkérdezettek. A válaszadók 11.1%-a a beszállítói lánc management javulásáról számolt be a szélessáv hatásaként.


A Sprint és a Covad megbízásából az Equation Research 479 döntéshozót kérdezett meg arról, milyen tényezőkkel lehetne őket szolgáltató-váltásra bírni. A válaszadók 70.1%-a az alacsonyabb árak hatására váltana szolgáltatót, míg 47.6%-ot egy előnyösebb szolgáltatás-csomag győzne meg. A válaszadók 43.4%-a gyorsabb sebesség miatt hagyná ott jelenlegi szolgáltatóját, míg 29.9% több választható opció esetén változtatna. A megkérdezett döntéshozók 25.4%-a számára a jobb ügyfélszolgálat is meghatározó lenne, 18.6% azonban az egyéb ajánlott távközlési szolgáltatások alapján határozna a szolgáltató-váltásról. A válaszadók 15.4%-a több szolgáltató rendelkezésre állása esetén gondolkozna el a váltásról.

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek



Copyright © 2001. e-media.hu Internet Media Szolgáltató Kft.
Az e-media.hu Kft. hozzájárul a publikált anyagok átvételéhez az e-kereskedelem online mint forrás megjelölésével. A forrásmegjelölésnek tartalmaznia kell offline médiumban az e-kereskedelem online nevét és a www.e-kereskedelem.hu webcímét, online médiumban ezeken felül a webcímére mutató linket.