Az időzítés művészete
[e-megoldások]
2005 február 12. 09:43
Pánczél Gábor, e-mail: gpanczel@e-kereskedelem.hu
(munkatársunktól)
Tegyük fel, hogy remekül működő e-mail kampányunk van! Az emberek feliratkoznak hírlevelünkre, eladásaink pedig szépen nőnek. De nekünk még több kell! Mit lehet ilyenkor tenni? Az e-mail-ek kiküldésének sűrítésével változik vajon a helyzet?
A DoubleClick által végzett felmérés eredményei szerint a megkérdezettek 42%-át zavarják a túl gyakori e-mail-ek. Az arány azért figyelemre méltó, mert egy évvel korábban még csak 28% volt. A szakemberek azt is megfigyelték, hogy az e-mail-ek felbontási és átkattintási rátája jelentősen csökkent, amennyiben a felhasználók úgy érezték, túl gyakran "bombázták" őket. Az tehát egyértelmű, hogy a gyakoriság egyensúlya rendkívül kényes. A fogyasztók saját bevallásuk szerint a híreket, és az időjárás-jelentést kívánják napi rendszerességgel olvasni, míg a kereskedők akcióiról, és az on-line árusok, illetve katalógusküldők ajánlatairól csak hetente tájékozódnak szívesen.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy az ügyfelek közel fele akár a rossz e-mail-ezési gyakorlatnak miatt is megszakítja üzleti kapcsolatait egy vállalkozással. Az ilyen ügyfelek érdekes ismérve, hogy évente legalább 12-szer vásárolnak a nekik címzett e-mail-ek hatására. Úgy tűnik azonban, hogy ezen ügyfelek gondolkodás nélkül a "törlés" gombot választják, amennyiben postaládájukba túl gyakran érkeznek marketing célokat szolgáló e-mail-ek, míg ők éppen ki sem látszanak teendőikből. A megoldás tehát a hírlevél gyakoriságának ügyfél által történő megválasztása. A hírlevélen belül érdemes felajánlani annak választási lehetőségét, milyen sűrűséggel kívánja a feliratkozó fél megkapni a levelet - naponta, hetente, kéthetente. Ha tehát az átkattintási ráták, és felbontási ráták zuhannak, érdemes elsőként a hírlevél kiküldésének gyakoriságát felülvizsgálni! - írja az Email Marketing Software cikke.
Kapcsolódó cikkek