Az e-mail marketing "ejnye-bejnyéi"
[e-megoldások] 2005 február 16. 09:49 Pánczél Gábor
(munkatársunktól)
Rengeteg weboldal, cikk, és hírlevél foglalkozik az e-business-hez kapcsolódó jó tanácsokkal, okításokkal. Nem árt azonban azt sem megvizsgálni, mit nem szabad tennünk az e-üzlet világában. Lássuk tehát az e-mail marketingre vonatkozó "tilos" kategóriákat!
Keressen naponta 150 ezer forintot! Gyakorlat nem szükséges! Csatlakozzon még ma a milliomosok klubjához! Az önmagát így pozícionáló vállalkozásnak nincs sok esélye termékei eladására. Az előbb említett példa természetesen jócskán túlzó, ám ennél kisebb "szépítések" is ártalmasak a vállalkozásra nézve. A "széles választék", "alacsony árak", és "udvarias kiszolgálás" banális frázisok sem túl jó választások - főleg, ha a fele sem igaz. Az ilyen és ehhez hasonló hirdetés mellett döntő vállalkozások garantáltan elvesznek a többi között, melyekből tizenkettő egy tucat. Tanulság: hirdetéseinkben legyünk őszinték!
Az e-mail marketingesek többsége, csakúgy mint az adatvédelmi törvények szigorítását támogató magánszemélyek a jogkövető magatartás hívei. Néhányan azonban - például a spam-ek szorgos feladói - az egész ágazatra rossz fényt vetnek. Pontosan ezért tanácsos távol maradni az ilyen "vállalkozóktól"! Sose vásároljunk általános e-mail címlistát, és feltétlenül kerüljük a kétes eredetű és minőségű termékekkel való kereskedést! Mindig fordítsunk figyelmet a minőségi tartalomra és szolgáltatásokra, valamint mindig adjuk meg a címzetteknek a leiratkozás lehetőségét!
A személytelen üzenetek és a fogyasztók szegmentálásának elmulasztása biztos út a bukáshoz. A célcsoport meghatározása és az e-mail-ek személyre szabása kétségtelenül a nehéz feladatok közé tartoznak, ám megvalósításuk közel sem lehetetlen. A személyre szabás nem a címzett nevének e-mail-be illesztését jelenti, sokkal inkább a célcsoport érdeklődési körének, szükségleteinek ismeretét. Sőt, ha úgy tetszik, a testre szabás nem más, mint informális, baráti viszony kialakítása az ügyfelekkel.
A statisztikák és adatok begyűjtésének, illetve elemzésének elmulasztása az eredmények elmaradásának egyik fő oka. A számadatok, információk beszerzése nehézkes, és sokszor költséges dolog, mégis gyorsan megtérülő befektetés. Kizárólag a statisztikákból tudhatjuk meg, jól választottuk-e meg üzeneteink formátumát, ezekből derül ki ajánlataink sikere vagy balsikere, a megfelelő e-mail küldési gyakoriság, és még sorolhatnánk. A statisztikák segítenek egyes problémák - például csökkenő átkattintási ráták - elkerülésében, vagy azok gyors megoldásában is - írja az Email Marketing Software cikke.
Kapcsolódó cikkek
|