e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2022. august 17., wednesday 08:15

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Az e-mail marketing "ejnye-bejnyéi"

[e-megoldások] 2005 február 16. 09:49 Pánczél Gábor (munkatársunktól)

Rengeteg weboldal, cikk, és hírlevél foglalkozik az e-business-hez kapcsolódó jó tanácsokkal, okításokkal. Nem árt azonban azt sem megvizsgálni, mit nem szabad tennünk az e-üzlet világában. Lássuk tehát az e-mail marketingre vonatkozó "tilos" kategóriákat!

Keressen naponta 150 ezer forintot! Gyakorlat nem szükséges! Csatlakozzon még ma a milliomosok klubjához! Az önmagát így pozícionáló vállalkozásnak nincs sok esélye termékei eladására. Az előbb említett példa természetesen jócskán túlzó, ám ennél kisebb "szépítések" is ártalmasak a vállalkozásra nézve. A "széles választék", "alacsony árak", és "udvarias kiszolgálás" banális frázisok sem túl jó választások - főleg, ha a fele sem igaz. Az ilyen és ehhez hasonló hirdetés mellett döntő vállalkozások garantáltan elvesznek a többi között, melyekből tizenkettő egy tucat. Tanulság: hirdetéseinkben legyünk őszinték!

Az e-mail marketingesek többsége, csakúgy mint az adatvédelmi törvények szigorítását támogató magánszemélyek a jogkövető magatartás hívei. Néhányan azonban - például a spam-ek szorgos feladói - az egész ágazatra rossz fényt vetnek. Pontosan ezért tanácsos távol maradni az ilyen "vállalkozóktól"! Sose vásároljunk általános e-mail címlistát, és feltétlenül kerüljük a kétes eredetű és minőségű termékekkel való kereskedést! Mindig fordítsunk figyelmet a minőségi tartalomra és szolgáltatásokra, valamint mindig adjuk meg a címzetteknek a leiratkozás lehetőségét!

A személytelen üzenetek és a fogyasztók szegmentálásának elmulasztása biztos út a bukáshoz. A célcsoport meghatározása és az e-mail-ek személyre szabása kétségtelenül a nehéz feladatok közé tartoznak, ám megvalósításuk közel sem lehetetlen. A személyre szabás nem a címzett nevének e-mail-be illesztését jelenti, sokkal inkább a célcsoport érdeklődési körének, szükségleteinek ismeretét. Sőt, ha úgy tetszik, a testre szabás nem más, mint informális, baráti viszony kialakítása az ügyfelekkel.

A statisztikák és adatok begyűjtésének, illetve elemzésének elmulasztása az eredmények elmaradásának egyik fő oka. A számadatok, információk beszerzése nehézkes, és sokszor költséges dolog, mégis gyorsan megtérülő befektetés. Kizárólag a statisztikákból tudhatjuk meg, jól választottuk-e meg üzeneteink formátumát, ezekből derül ki ajánlataink sikere vagy balsikere, a megfelelő e-mail küldési gyakoriság, és még sorolhatnánk. A statisztikák segítenek egyes problémák - például csökkenő átkattintási ráták - elkerülésében, vagy azok gyors megoldásában is - írja az Email Marketing Software cikke.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.