e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2021. december 4., saturday 06:01

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Az on-line vállalkozások zsákbamacskái

[e-kereskedelem] 2005 október 15. 08:04 Szabó Gábor (munkatársunktól)

Aki on-line vállalkozás indításán töri a fejét, az jobb, ha felkészül az emberi természet sokszínűségére. Bár az on-line üzletmenet során 99%-ban kedves emberekkel találkozunk, a maradék 1% okozhat némi nehézséget!

A Tanácsadó típusú ügyfél jellemzője, hogy ötletszerűen látogatja oldalunkat, és ezen alkalmakkor e-maileket is küld. Terjedelmes leveleiben alapos részletességgel ecseteli, mit csinálunk rosszul a website design és on-line marketing terén. A jó tanácsok szépsége ingyenes mivoltukban rejlik, sőt még csak kérni sem kell őket! A Tanácsadó típusú ügyfélnek mindig igazat kell adni, hiszen - az oldal sikerességétől függetlenül, - állandóan talál kivetnivalót, amit nem is habozik megosztani a tulajdonossal.

A Panaszos típusba sorolható ügyfél bármi miatt képes elégedetlenkedni. Órákon át fáradozhatunk vele, mindig akad majd valami, ami miatt panaszt kíván tenni. Mivel megelégedettnek sosem láthatjuk a Panaszos típusú vásárlót, jobban tesszük, ha kerüljük a vele való vitát! Úgyszintén kerülendő a szópárbaj a Mágikus Kritikusok táborával. Ők azok, akik akkor is képesek termékeinkről véleményt alkotni, ha még sosem vásároltak tőlünk (nem véletlenül mágikusak). Benyomásaikat általában egyetlen mondatban foglalják össze - például: "A maguk termékei hajítófát sem érnek, és aki megveszi őket, az egy idióta!". Nyilvánvaló varázserejük miatt semmiképp se hajtsuk el a Mágikus Kritikusokat!

A Dühös E-mailező legkönnyebben CSUPA NAGYBETŰS leveléről, esetenként obszcén fordulatairól ismerhető fel. Indulatuk tárgya általában valamely kisebb probléma - például nem kaptak visszaigazoló e-mailt rendelésük nyomán. A Dühös E-mailező nincs tudatában annak, hogy az internet megbízhatósága nem 100%-os, s haragjával képes egy kontinentális rakéta e-mail ekvivalensét zúdítani az e-kereskedőre. A Dühös E-mailező jellemző tulajdonsága, hogy problémája megoldása (vagy megoldódása után) a világ legkedvesebb emberévé válik, aki kétségbeesetten kér bocsánatot előző levele hangvételéért.

Végül essen néhány szó a Házszámot Tévesztett ügyfélről, kinek e-mailjei tökéletesen érthetetlenek, sokszor még csak nem is kapcsolódnak weboldalunkhoz vagy termékeinkhez. Ha a Házszámot Tévesztett ügyfelet arra kérjük, fejtse ki bővebben, mire is gondolt üzenetében, még kevésbé érhető leveleket kapunk tőle válaszul. Ha mégis párbeszédet kezdeményezünk az ilyen ügyféllel, legyünk felkészülve a tartalmat nélkülöző konverzációra, és a hiábavaló erőfeszítésre! - tanácsolja a The Online Trader cikke.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.