e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. september 25., monday 04:35

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Mobil marketing gyerekcipőben

[m-gazdaság] 2005 november 5. 08:09 Szabó Gábor (munkatársunktól)

Noha még gyermekcipőben jár, a marketing lehető legszemélyesebb formája a mobil marketing. A mobiltelefon tulajdonosok számának emelkedését látva nem csoda, hogy a marketingesek fantáziát látnak ebben a csatornában, noha aggodalmakból sincs hiány.

A mobil marketing során a fogyasztóval való interakció valósulhat meg mobil csatornán keresztül. A kommunikációban egyéb médiumoknak is jut szerep, például a kampányban való részvételi meghívás közlésére. A mobil marketing kapcsán a szakemberek tisztában vannak azzal, hogy a fogyasztókat csak humorral, szórakoztató módon vehetik rá az együttműködésre. Stratégiákat illetően célravezetőbb a "pull" stratégiával bevonni a fogyasztókat a kampányokba - feliratkozási és ajándéknyerési lehetőséggel nagyobb valószínűséggel tudatosodik a mobil marketing.

A mobil marketing - fiatal kora ellenére - aggodalmak tárgya is. A kéretlen üzenetek kérdése itt is felmerül, ám a szakemberek azt remélik, a feliratkozásnak köszönhetően zárt rendszert nem fenyegeti a spamek réme, nem is beszélve az sms "nem éppen ingyenes" tulajdonságáról. Akadnak azonban kétségek a technológiát illetően is. Csak az USA-ban például négy különböző hálózati technológia használatos. Mivel a kamerás telefonokra vonatkozóan sem született még szabvány, a mobil marketing egyelőre szöveges üzenetekre épül.

Az adatvédelem kérdésével ismét veszélyes vizekre tévedhetünk a mobil marketing kapcsán. A mobilszolgáltatók ugyanis tisztában vannak azzal, milyen hihetetlenül fontos "védelmező" szerepük előfizetőik irányában. Ennek köszönhetően a szolgáltatók nagy gonddal kezelik az adatvédelmi kérdéseket. Azoknak a marketingeseknek, akik hatékonyan kívánnak működni a mobil marketing terén, mindezt figyelembe kell venniük. A szolgáltatóknak ugyanakkor azt az új üzleti modellt szükséges elfogadniuk, mely szerint nem csak az előfizetőktől, hanem a hirdetőktől is bevételre tehetnek szert. Akárhogyan is alakul azonban, a végső szó a fogyasztóé, hiszen a mobil marketing jövője az elfogadáson múlik. Úgy tűnik azonban, hogy a mobil marketing az elsődleges fogyasztók következő generációjával együtt nő fel; és újabb, rengeteg lehetőséget rejtő csatorna - írja az iMediaConncetion cikke.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.