e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. september 25., monday 04:42

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

13 végzetes marketing hiba! ...hogy Önt ugyanezek ne foszthassák meg a jogos eredményeitől.

[e-kereskedelem] 2005 november 19. 12:11 Schlingloff Sándor (Forrás: Marketing MEGOLDÁSOK)

A legtöbb weboldal tulajdonos ott hagyja abba a munkát, ahol az valójában elkezdődne. Miután megvan a megfelelő kínálata és felállította a weboldalát, Ön nem elkészült a munkával, hanem csak megvette a beugrót.

1. Nem hinni egy létező lehetőségben.
A legtöbb online sikersztori már a bölcsőben életét veszti, csak azért mert a vállalkozó nem hisz benne igazán. A hitetlenség mögött legtöbbször egyszerű információhiány rejtőzik, hogy nem tudja hogyan működhetne.
Ennek az orvoslásához csak olvasni kell egy kicsit.

2. Túl sokáig készülni.
A -Tökéletes vállalkozás- szindróma egy olyan csapda amibe én is beleléptem. Hosszú hosszú hónapokig, sőt évekig készülni a nagy indulásra, amikor majd egy -Tökéletes vállalkozással- meghódítjuk a piacot. A nagy indulás után pedig többnyire kiderül, hogy egy csomó minden fölösleges, vagy kimondottan téves volt abból amit a piacunkról képzelve létrehoztunk. Ön sokkal jobban jár, ha egy rövid, de korrekt előkészítés után elindul és a gyakorlatban, tapasztalatok alapján tökéletesíti az üzletét.

3. Abbahagyni, még mielőtt a lényeget egyáltalán elkezdtük volna.
A legtöbb weboldal tulajdonos ott hagyja abba a munkát, ahol az valójában elkezdődne. Miután megvan a megfelelő kínálata és felállította a weboldalát, Ön nem elkészült a munkával, hanem csak megvette a beugrót. Az igazi nyereséget hozó munkája csak most KEZDŐDIK. Önnek nagyon tudatosan, az Internet Marketing bőséges lehetőségeivel élve, népszerűsítenie kell az internetes üzletét. A legnagyszerűbb oldal sem ér semmit ha nincs NAGY látogatottsága és egy szinte szégyenletesen egyszerű weboldal komoly pénzt hozhat a tulajdonosának, ha a népszerűsítést jól csinálja.

Mit jelent a nagy látogatottság? Nem tudom, mert az attól függ, hogy milyen az Ön üzlete. Egy szűk célpiac felé értékesítve viszonylag nagy árrés mellett akár már napi 100 látogatóval is megélhet. A legtöbb üzlet viszont csak napi 500-1000 látogatóval kezd igazán működni.

4. Vakon vállalkozni.
Nagy szerencse, vagy hihetetlen profizmus kell ahhoz, hogy egy vállalkozás abban a formájában eredményes legyen, ahogyan először kitaláltuk és felállítottuk. Legtöbbször egy alapjában véve nagyszerű koncepción is jelentős változtatásokat kell eszközölni ahhoz, hogy valóban működni is kezdjen. Készüljön föl rá, hogy optimalizálni fogja a vállalkozását és ha kell, akár többször is átalakításokat végez rajta.

A nagy kérdés itt az, hogy: Mi az amin változtatni kell és hogyan kell megváltoztatnia valamit ahhoz, hogy az üzlet eredményesebb legyen?
A legtöbben itt tippelgetni kezdenek, ami egy nem túl hatékony megoldás. Ennél sokkal eredményesebben lehet módosítani az üzleten, ha egy megfelelő monitorozás, statisztikák, adatok és konkrét számok alapján hozhatja meg a döntéseit.

Megbízható statisztikákhoz viszont nagy számok kellenek. Napi 100 látogató mellett Önnek szinte lehetetlen abban az értelemben tesztelnie és optimalizálnia, ahogyan a Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre! - anyagában tárgyaljuk. Ez a tesztelési munka szinte nélkülözhetetlen az átlagon felüli eredmények eléréséhez. A teszteléshez éppúgy mint a sok-sok megrendeléshez sok látogató kell.

5. Nem értékesíteni.
A legtöbb weboldalon nem értékesítenek, nem adnak el. Nem szólnak egy szót sem, nem érvelnek, nem győznek meg és sokszor egyáltalán nem is beszélnek velem...
A legjobb, amit többnyire találok az egy visszafogott tájékoztatás a cégről és a választékról. Ha a termékről magáról is kapok információt, az már ritkaságnak számít. Mindezzel, még mindig csak informálásról beszélhetünk. Az értékesítés jóval több ennél.

6. Unalmas, unalmas és megint csak unalmas.
A legtöbb oldalon egyetlen szót sem olvasok, ami kedvet csinálna ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz amit árulnak. Mintha a tulajdonos is unná az üzletét. Mintha kényszerből csinálná és ezért, nem is csoda, hogy egyetlen jó szava sincs a kínálatáról. Önnek lelkesedést és kedvet kell ébresztenie. Ha cipőt árul, beszéljen a kényelmes járás öröméről, a többé fel nem törő lábakról, arról, hogy a legdivatosabb cipőt hordhatom, vagy... tudom is én, de mondja el, hogy miért és hogyan lesz nekem jobb. Fessen egy képet, amiben látom magamat, amint a kínálata segített nekem...

7. Csak a vevőkhöz szólni, és a lehetséges vevővel nem törődni.
Ha most nem vagyok kész vásárolni, a legtöbb weboldalon nincs egyetlen ok sem, amiért érdemes lenne visszatérnem. Hacsak nem azért, hogy vásároljak... A baj csak az, hogy mire vásárolni szeretnék már régen elfelejtettem, hogy Ön egyáltalán létezik. Változtassa a weboldalát egy aranybányává, ahol az Ön érdeklődői szó szerint kincseket találnak. Ennek a legegyszerűbb módja, hogy a piacának az információs központjává válik. Ha nincsenek saját információs termékei, tegye közzé más szerzők anyagait. Soha ne tegye ezt engedély nélkül! Írjon a szerzőnek, hogy publikálni szeretné valamely írását és az minden bizonnyal engedélyezni fogja.

8. Nem építeni a piacot.
Önnek állandó kapcsolatot kell építenie a lehetséges vevőivel. A HÍRLEVÉL felirat valahol a lap szélén nem minősül valódi piacépítésnek, legfeljebb gyenge alibinek mondható.
Ahhoz, hogy az Ön lehetséges vevői megadják Önnek az e-mail címüket, Önnek egy JÓ okot kell nekik adnia arra, hogy ezt megtegyék. Most őszintén: A HÍRLEVÉL feliratocska mekkora lelkesedést épít Önben, amikor egy weboldalon megpillantja? Akkor miből gondolja, hogy az Ön oldalán más lesz a reakció? Ahhoz, hogy feliratkozzanak a listájára, Önnek egy jól definiált értéket kell kínálnia cserébe.

9. Nem FÓKUSZÁLNI.
A legtöbb weboldalon hosszú halálos sétákra engedik a vevőt. Mit gondol, mennyi időt ad Önnek az átlag látogató? 10 percet? 5-öt?
Az átlag látogató kevesebb mint egy percet tölt az oldalán. Jobb ha ezek alatt a másodpercek alatt azt látja és olvassa, ami meggyőzhetné őt arról, hogy érdemes lenne tovább is maradnia, vagy legalább visszajönnie. Én ezt nem bíznám a véletlenre! Ez alatt a néhány másodperc alatt az Ön lehetséges vevőjének a legfőbb üzenetet kell olvasnia, a legnagyobb előnyét amihez Önön keresztül hozzájuthat, és...
...semmi mást.

10. Mivel nincs fókusz, nincs cím sem.
A legtöbb weboldalnak NINCS címe. Mint, amikor Ön könyvet készül vásárolni, és a könyveknek nincs címe.
A weblapokon többnyire valami ilyesmit lehet olvasni: -Üdvözöljük a XXXX Kft. honlapján!-
Mire a látogató: -Hű a mindenit, de lelkes lettem. Hova utalhatom a pénzemet?!-

11. Ingyenes tárhelyen, ingyenes másodrangú domain név alatt futtatni az üzletünket.
Ezzel az elsődleges üzenetünk a következőképpen hangzik: Nem is gondolom igazán komolyan. Legalábbis nem annyira, hogy kiadtam volna 20.000 Ft-ot egy saját webhelyért.
Mire a vevő: Semmi baj, én sem gondoltam komolyan, hogy vásároljak!

12. Nem építeni a bizalmat.
A legtöbben nem veszik a fáradságot, hogy kivegyék a félelmet, a kockázatot a vásárlásból. Amíg a vevő NEM bízik egészen, addig EGYÁLTALÁN NEM vásárol. Önnek bizalmat kell építenie, és meg kell nyugtatnia a vevőt minden lehetséges félelmével kapcsolatosan. Ez egy külön művészet.

13. Ha egyáltalán nincs rendelési lehetőség.
Ha akarnék venni, sem tudnék... Nem csak nem vezetnek el a vásárláshoz, nem csak nem győznek meg róla, hogy megbízható céggel van dolgom és ezért nyugodtan rendelhetnék, de eleve nem is adnak lehetőséget az online rendelésre. Persze ha keresek, találok valahol egy e-mail címet, és írhatok Önnek, hogy érdekel a kínálata, de... biztos benne, hogy ennyire nehézzé akarja tenni a vevőjének, hogy vásárolhasson Öntől?

Amennyiben szeretne többet olvasni arról, hogy miként változhat az Internetet egy állandó profitot termelő eszközzé a kezében, mindenképpen érdemes megnéznie az alábbi tanulmányunkat: Professzionális Online Marketing, lépésről lépésre! - A semmiből a milliós nyereségig, avagy építse ki a saját online birodalmát.
További információért, kérem kattintson ide.

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.