e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. september 25., monday 04:46

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Hogyan válasszunk domain nevet?

[e-kereskedelem] 2005 november 16. 08:04 Szabó Gábor (munkatársunktól)

Az on-line pénzkereséshez weboldalunknak forgalomra, vagyis minél több látogatóra van szüksége. Ebben pedig nagyobb segítségünkre lehet egy jól megválasztott domain név, mint hinnénk.

A domain név kiválasztásának első szabálya a rövidség. A rövidebb nevek jobban megjegyezhetők és szebben csengenek, mint a hosszúak. A rövidebb nevekre jóval több ügyfél fog emlékezni, így nem csak ők maguk térnek vissza gyakrabban a site-ra, hanem másokkal is nagyobb valószínűséggel osztják meg oldalunk címét. A rövid nevekre való igényt a becézés és rövidítés mindennapos jelensége is alátámasztja, válasszunk tehát három szótagú, vagy annál rövidebb nevet. Fontos szempont a névválasztásnál a kellemes csengés és könnyű kiejthetőség. A mozaikszavakból összerakott név esetében is lényeges, hogy létező szóként hangozzon. Ha végképp nincs ötletünk, próbáljuk termékeink, szolgáltatásaink jellemzőit listába szedni, hátha kipattan az isteni szikra. Használható szótár is a névválasztáshoz, sőt a hosszabb névötleteket se vessük el, amennyiben azok értelmesen rövidíthetők. Feltétlenül mondjuk ki többször is, hangosan a választott domain nevet, s ha az nem cseng jól, folytassuk tovább a keresést.

Gondolkozzunk hosszútávban. Ha a kiválasztott domain név "túl szlenges" vagy "túl cuki", hamar új név után nézhetünk. Meglehetősen kellemetlen az egyszer már kiépített ügyfélkört és on-line hírnevet "új címre költöztünk" címkékkel próbára tenni. Az on-line vásárló csak akkor ad ki pénzt, ha az számára kényelmes az adott oldalon. Ha tehát elképzelhetetlennek tartjuk, hogy a választott nevet három-négy év múlva is használjuk, törjük tovább a fejünket. Ellenőrizzük a kiválasztott nevet, hogy elkerüljük a védjegyek problémáját. Kellemetlen meglepetés lehet ugyanis, ha utólag derül ki, hogy domain nevünk más cég tulajdona. Így nem csak a bíróság rémével kerülhetünk szembe, hanem ráadásként a jogos tulajdonos malmára is hajtjuk a vizet. Végül, de nem utolsósorban, válasszunk egy frappáns szlogent. A szlogen révén nevünk jóval gyakrabban fordul majd elő spontán társalgásokban, levelezőlistákon, és hírlevelekben, jelentős összegeket spórolva a reklámozás terén - írja a SearchEngineJournal cikke.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.