Hatékonyak-e a "szórakoztató hirdetések"?
[e-kereskedelem] 2005 november 17. 08:09 Szabó Gábor
(Forrás: eMarketer)
Az internet mint fiatal technológia a reklámozás új formáinak szülőanyja is. Ilyen újdonság többek között az "advertainment", vagyis "szórakoztató hirdetés".
Az "advertainment" kifejezés az angol "advertisement" (hirdetés) és "entertainment" (szórakoztatás) szavak házasságából származik. A műfaj elsőként a BMW rövidfilm-sorozatának keretében mutatkozott be, mely on-line volt hozzáférhető. Az iparág az egekig magasztalta a kampányt, s az írott sajtó is sokat cikkezett az újszerű megközelítésről. A BMW részéről rendkívül ravasz lépésnek bizonyult a célközönség on-line elérése, hiszen az amerikaiak már akkor is sok időt töltöttek a világhálón. Eleddig nem sokan vállalkoztak a BMW nyomdokaiba lépni, most azonban az Amazon is előrukkolt kisfilmjeinek első sorozatával, a "Portrait"-val. Az on-line óriás a Fallon Worldwide ügynökséggel dolgozik a projekten, mely nem csak az Amazon oldalain árusított termékek bemutatására koncentrál. A Portrait-ban márkanevek nem kerülnek említésre, ám jelentős a rövidfilmekben felbukkanó termékek sora, vagyis a termékelhelyezés néven ismert jelenség. Vajon mennyire sikeresek az efféle kísérletek? Az USA-ban, szakemberek megkérdezésével végzett legfrissebb felmérés szerint a válaszadók 50%-a "valamelyest hatékonynak", míg 38% "nagyon", illetve "rendkívül" hatékonynak véli a szórakoztató hirdetéseket.
Kapcsolódó linkek
Kapcsolódó cikkek
|