e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. september 25., monday 18:57

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Ezer évben egyszer ...

[e-gazdaság] 2005 november 22. 10:33 Pánczél Gábor (Forrás: eMarketer)

A kínai kormány jelentése szerint az év harmadik negyedében a GDP 9.1%-kal növekedett. Kínában az első negyedévben 9.8%, míg a második negyedben 9.6%-kal nőtt a mutató. A szakemberek szerint a jelentős növekedés továbbra is jellemző lesz az országra.

A kínai internetfelhasználók száma 2007-re feltehetően meghaladja majd a 200 milliót. Eleinte a viszonylag jómódú városi lakosok számára lesz elérhető az internet, ennek köszönhetően a következő 10 évben 1.3 milliárd helyett 500 millió lakossal kell számolni az internetes piacot illetően. Lényeges, hogy a kínai internetezők első hulláma jellemzően 30 évesnél fiatalabb diákokból áll. Az internetszolgáltatóknak nem árt szem előtt tartani, hogy ennek a csoportnak alacsony a rendelkezésre álló jövedelme. A kínai piacra való betörés tervét dédelgető cégeknek azt sem szabad elfelejteniük, hogy a két vezető internet piacot képező Peking és Shanghaj között jelentősek a különbségek. Noha Kína növekedési üteme lenyűgöző, a népesség nagyrésze nem élvezi ennek előnyeit rövidtávon. Kína még mindig fejlődő országnak számít, egyre nagyobb jövedelmi különbséggel a szegények és gazdagok között.

Kínában kétségtelenül kialakulóban van egy középosztály. Az Economist becslései szerint mintegy 100 millió kínai háztartás rendelkezik majd Nyugat-Európára jellemző jövedelemmel 16 év múlva. Kína a cégek számára nem a gyors meggazdagodás garanciája, az erre készülő vállalatoknak azonban már most szükséges "érteni" az ország piacát. Sok vállalat számára jelent marketing és branding tapasztalatot a kínai piacra most történő belépés - bár a profitra még várni kell. Ily módon azokkal a 25 éves internetezőkkel ismertethetőek meg márkanevek, akik 5 év múlva már rendelkeznek elgendő tapasztalattal és jövedelemmel az on-line vásárláshoz és hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások igénybevételéhez.

A külföldi cégek előrejelzései szerint az egyik ilyen, hozzáadott értéket képviselő szolgáltatás az on-line játék. Az on-line játék piacának összetevői a fiatal férfi felhasználók, az internet kávézók, és a szélessávú kapcsolat megléte. A számítások akár be is jöhetnek, hiszen a szélessávú internet-hozzáférések száma szintén gyorsan növekszik Kínában - párhuzamosan a fix vonalak infrastruktúrájának kiépülésével. Sok internetfelhasználó ugorja át a betárcsázáson alapuló internetkapcsolatot, s fizet elő rögtön szélessávra. Az eMarketer becslései szerint 2007-re a kínai internetezők 80%-a használ szélessávú hozzáférést, mely nem csak az on-line játék piacára nézve lesz hasznos, hanem új lehetőségeket is nyit - például a hangátviteli IP protokollon alapuló szolgáltatások terén. Kína fejlődésének fenntartásában nagy szerepe lesz az IT, a távközlés és az internet szektorainak a következő 20 évben, s az ország kormánya azzal is tisztában van, hogy a gazdasági célok nem érhetők el külföldi befektetések nélkül. Ez pedig olyan lehetőséget jelent a külföldi cégek számára, mely ezer évben egyszer adatik meg.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.