e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. november 18., saturday 16:55

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

A turizmus helyzete az internet gazdaságban, 2004. II. negyedév

[e-kereskedelem] 2005 november 23. 12:47 Sztrunga Erzsébet (Forrás: GKI)

A GKI Gazdaságkutató Rt. jelen összefoglalójában arról ad képet, hogy a hagyományos utazásszervező irodák mennyire használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket, és hogy a világháló mennyire befolyásolja piaci tevékenységüket.

A hagyományos utazási irodák számára az egyre jobban teret nyerő internetes utazási szolgáltatások jelentős konkurenciát jelentenek, ezért üzleti stratégiájuk átgondolására kényszerülnek. Ugyanakkor az internet hatékony segítséget nyújt a turisztikai ágazatra jellemző kisebb vállalkozások szolgáltatásainak, turisztikai termékeinek piacra vitelében és értékesítésében. A felmérés időpontjában a kiutaztatással foglalkozó társaságok 80%-a, a beutaztatással foglalkozók 67%-a és a belföldi útszervezéssel foglalkozók 56%-a rendelkezett önálló webkikötővel. Az eltérés egyrészt az egyes szegmenseken belül mutatkozó piaci verseny intenzitásával, másrészt a szegmensek célcsoportjainak eltérő internet használati szokásaival magyarázható. Az utazásszervezők várakozása alapján 12 hónapon belül az internet-kapcsolattal rendelkező irodák további 15%-a tervezi, hogy kiépíti saját internetes megjelenését, így 2005 végére az irodák több mint 80%-a lesz elérhető a világhálón.

Az utazásszervező társaságok közül azok, amelyek kiépítették saját weboldalukat, csupán 23%-uk használta ki az internetben rejlő értékesítési lehetőségeket, azaz ennyinél lehetséges valamely szolgáltatás online megrendelése (utat, autóbérlést, repülőjegyet, szállást). Az online értékesítő társaságok fele ugyanakkor nemcsak a saját weboldalán, de más utazási portálon keresztül is lehetőséget biztosított valamilyen foglalásra, vásárlásra. A fentiek alapján a honlappal rendelkező társaságok 77%-a csupán információ és/vagy tartalomszolgáltatásra használja weboldalát. Összességében 2005 végére a tervek alapján a saját weboldalt üzemeltető utazásszervezők közel 40%-a (a teljes sokaságnak pedig az egyharmada) kapcsolódik majd az elektronikus kereskedelembe és értékesíti turisztikai szolgáltatásait saját honlapon vagy más utazási portálon keresztül.

2004 nyarán a honlappal rendelkező utazási irodák 96%-a (a teljes sokaság 64%-a) biztosított lehetőséget e-mail-en keresztüli kapcsolatfelvételre. Ugyanakkor a kapcsolatfelvétel kivételével interaktív online szolgáltatást csupán minden ötödik társaság nyújtott. Az önálló webes megjelenéssel rendelkező irodák 15%-ánál (a teljes sokaság 10%-ánál) lehet a weboldalon keresztül szállást foglalni, 10%-ánál (7%) busz vagy autó bérlést kezdeményezni, 9%-ánál (6%) utat lefoglalni, 6%-ánál (4%) repülőjegyet rendelni. A hagyományos irodák interneten keresztül generált forgalma egyelőre alacsony és a megrendelésre lehetőséget biztosító utazásszervezők árbevételének is csupán 10-15%-a (az összes utazási iroda esetén pedig pár százalék).

Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.