e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2017. november 19., sunday 09:29

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

Hogyan növeljük profitunkat elhanyagolható mennyiségű munkával?

[e-kereskedelem] 2005 november 26. 08:07 Szabó Gábor (Forrás: The Trader Online)

A következőkben az upselling-ről, vagyis az új termékek felajánlásának módszeréről lesz szó. Az upselling vonzereje abban rejlik, hogy minimális munkával hosszútávon csodákra képes.

Nézzünk egy-két példát az upselling-re a hétköznapi életből. Elsőként kedvenc gyorséttermünkbe látogassunk el képzeletben, ahol egy hamburgert kérünk. A pult mögött álló első kérdése az lesz, kérünk-e hasábburgonyát is a szendvics mellé. Ha válaszunk igen, azt is meg fogja kérdezni, a nagy adagot szeretnénk-e. Talán meglepő, de sokan a nagy adagot fogják kérni, ugyanis valamiért könnyebb "igen"-t mondani, mint "nem"-et. A következőkben az italra is rá fog kérdezni a minket kiszolgáló - hasonló "koreográfiával", mint a krumpli esetében. Ha nem vagyunk a gyorséttermek hívei, képzeljünk el egy könyvesboltot, melyben "Kettőt fizet, hármat kap" akció zajlik. Lehet, hogy csak egyetlen könyv megvásárlásának szándékával érkeztünk az üzletbe, ám ha találunk másik kettőt is, mely kedvünkre való, könnyen elcsábulunk az ajánlatnak.

Mindkét példában upselling-ről van szó, mely a marketing olyan módszere, mely a vásárlót több pénz elköltésére próbálja rávenni, mint amennyit eredetileg kiadni szándékozott. Sokkal többről van azonban szó, mint pénz kipréseléséről. Az upselling ugyanis mindkét fél számára jár előnyökkel. Sőt, az ajánlatnak nagyon vonzónak kell lennie ahhoz, hogy a vásárlók elfogadják azt. Ha a "Kettőt fizet, hármat kap" akcióban csupán egyetlen keresett könyv vesz részt, a vásárlók csak azt fogják megvenni, amiért egyébként is jöttek. De hogyan működik ez az on-line vállalkozások esetében? A megoldás általában egy "upsell oldal", mely a rendelés és fizettetés közé épül be. Ilyenkor a megvásárolni kívánt termék mellé egy másik (kapcsolódó) terméket is ajánl az eladó, igen kedvező áron.

Regisztrált tagoknak, előfizetőknek ajánlható megtakarítás, melyet például az egész éves tagdíj egyösszegű rendezésével érhetnek el. Érdemes az upselling-et úgy alkalmazni, hogy az ajánlat elfogadása ne jelentsen plusz munkát az eladónak. Fontos továbbá a jó ár-érték arány és a minőség, ellenkező esetben a fogyasztó vissza akarja kapni majd pénzét. Ha viszont a vásárló elégedett a vétellel, újra és újra vásárol tőlünk a jövőben. Digitális termékek esetén egyáltalán nem igényel plusz munkát az upselling alkalmazása, míg hagyományos termékek esetén is pusztán annyi a teendő, hogy az egyébként is kiszállításra kerülő csomagba még egy terméket teszünk. Az upselling - amellett, hogy nem igényel igazi erőfeszítést - rendkívül hatékony módszer, így alkalmazása minden on-line vállalkozásban ajánlott.

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.