Az üdvözlő e-mailek jelentősége
[e-kereskedelem] 2005 december 13. 08:10 Szabó Gábor
(munkatársunktól)
Beigazolódni látszik a marketingesek régóta fennálló gyanúja: a hírlevelek címzettjei nagyobb valószínűséggel nyitják ki az üdvözlő üzeneteket, mint bármely, később kiküldött e-mailt.
Sőt, úgy tűnik, hogy a levél elolvasásának valószínűsége fordítottan arányos a hírlevélre történt feliratkozás óta eltelt idővel - mondta el Morgan Stewart, az ExactTarget stratégiai szolgáltatások igazgatója. Lássuk a Cartesis cég trükkjét a jelenség kihasználására! A cég külön választja a hírlevélre, illetve a vállalatról szóló információs levélre feliratkozókat. Míg a hírlevélre ugyanis potenciális ügyfelek kíváncsiak, addig az információs leveleket lehetséges üzleti partnerek választják. Hírlevelek esetén a Cartesis automatizált rendszere külön listát illeszt az üdvözlő üzenetbe, melyen az addigi hírlevelek kiadásai szerepelnek. A levélben ezenkívül egy személyes üzenet is található, melyben a címzettnek külön köszönetet mond a cég a feliratkozásért. Az üzenet nem hosszabb 20 szónál, mégis igen hatásos. Ha azonban egy potenciális üzleti partner iratkozik fel a cég információs levelére, más jellegű üzenetet kap. Az ilyenkor küldött - szintén névre szóló - levél külsőre egy kézzel írott szövegre hasonlít, tartalmában a címzett érdeklődési körét próbálja megcélozni. Egy termeléssel foglalkozó cég igazgatója például egészen más tartalmú e-mailt kap, mint az információs levélre feliratkozott bankigazgató. S az eredmény? A Cartesis marketinges szakembere, Alan Ginsberg szerint az üdvözlő e-mailek felbontási rátája meghaladja a 75%-ot, mintegy 20%-os kattintási ráta mellett. A lehetséges üzleti partnereknek szóló levelek esetében 62-68%-os felbontási arányt ér el a Cartesis, míg a tartalomra vonatkozó kattintási arány 26-29%-os - írja a MarketingSherpa cikke.
Kapcsolódó cikkek
|