E-kereskedelem online
http://e-kereskedelem.hu/news.php?id=4425

Az Intel felmérése szerint a nők számára már nem idegen a technika világa

[e-megoldások]
2005 december 17. 23:46

Sztrunga Erzsébet,  e-mail: esztrunga@e-kereskedelem.hu
(munkatársunktól)

Bizonyos helyzetekben divatos, mindig roppant hasznos, sőt egyre több nő számára egyenesen nélkülözhetetlen. Nem a legújabb divatmárkára vagy háztartási csodamasinára gondolunk, hanem a modern technikára.

Az Intel Corporation amerikai felnőttek körében végzett, "Nők, technika és életstílus" című on-line felmérésének ma közzétett eredményei szerint a nők gyors ütemben zárkóznak fel a férfiak mellé a technika legújabb vívmányainak használatában. Az Intel a Harris Poll felméréseiről ismert Harris Interactive piackutató céget kérte fel arra, hogy vizsgálja meg, milyen különbségek jelentkeznek a férfiak és a nők attitűdjében a modern technika alkalmazása terén. Az eredmények tanúsága szerint a nők minden eddiginél nagyobb mértékben használnak számítástechnikai megoldásokat a mindennapi életben. A nők éppannyira kellemetlenül érzik magukat mint a férfiak (58 illetve 56 százalék), ha nem sikerül naponta legalább egyszer lehívniuk e-mail üzeneteiket. És egyre többet várnak el a technikától - többségük (62 százalék) a férfiakhoz hasonlóan (66 százalék) szívesen sajátítja el számítógépén új jellemzők használatát.

A nőket általában nem tartják fogékonynak a technikai újdonságokra, a kutatás eredményei ezzel szemben azt mutatják, hogy a szebbik nem tagjai élen járnak a vezeték nélküli internetezésben. A válaszok alapján több nő (39 százalék), mint férfi (29 százalék) gondolja úgy, hogy ez a laptopok egyik legfontosabb jellemzője. Míg a két nem képviselői nagyjából egyetértenek abban, hogy repülőtér a leghasznosabb helyszín a vezeték nélküli internetezés szempontjából (férfiak: 51 százalék, nők: 48 százalék), több nő fogadna szívesen vezeték nélküli csatlakozási lehetőséget az orvosi rendelőkben is (nők: 38 százalék, férfiak: 30 százalék). Az Intel 2002-es "Laptop és életstílus" című felmérése óta számottevően nőtt a nők körében a laptophasználat gyakorisága. Ma a női felhasználók 87 százaléka véli úgy, hogy túl kockázatos lenne laptopját ruhatárban vagy csomagmegőrzőben hagynia - szemben a 2002-ben rögzített 59 százalékkal.

A kutatás tanúsága szerint egyes területeken a nők még mindig elmaradnak a férfiak mögött. Ilyen például a számítógép-vásárláskor tanúsított magabiztosság. "A felmérés szerint a férfiak általában magabiztosabban vásárolnak technikai eszközöket" - mutatott rá David Krane, a Harris Interactive közpolitikai és PR-kutatásokért felelős alelnöke. "Az Intelhez hasonló vállalatoknak érdemes kiemelt célcsoportként kezelniük a nőket, és technikai oktatóprogramokkal segíteni őket." Lehet, hogy a nők nem annyira magabiztosak, mint a férfiak, de közel háromszor annyian vélik úgy, hogy a másik nem tagjai eltúlozzák számítógépes hozzáértésük mértékét (nők: 32 százalék, férfiak: 10 százalék). A nők felzárkózásával párhuzamosan a technológiai vállalatok is megpróbálnak lépést tartani a gyengébb nem képviselőivel. "Mi nők azt szeretnénk, ha a számítógépünk is olyan lenne, mint kedvenc kis fekete ruhánk: megbízható és funkcionális eszköz, amely szükség esetén mindig kéznél van, és néhány kiegészítővel éppoly egyedivé varázsolható, mint gazdája." - mondta el Dr. Genevieve Bell kulturális antropológus.


Kapcsolódó linkek

Kapcsolódó cikkek



Copyright © 2001. e-media.hu Internet Media Szolgáltató Kft.
Az e-media.hu Kft. hozzájárul a publikált anyagok átvételéhez az e-kereskedelem online mint forrás megjelölésével. A forrásmegjelölésnek tartalmaznia kell offline médiumban az e-kereskedelem online nevét és a www.e-kereskedelem.hu webcímét, online médiumban ezeken felül a webcímére mutató linket.