e-kereskedelem online
Kattintson a hirdetésre!

üzlet és gazdaság elektronfordultával

2021. december 4., saturday 05:14

Címlap A világ legfrissebb e-business hírei angol nyelven Informatikai és internetes megoldások Pénzügyi szolgáltatások az interneten Termékek vagy szolgáltatások értékesítése az interneten E-business szakmai szótár
 

On-line marketing trendek 2002 - I./II.

[e-gazdaság] 2003 február 12. 09:55 Tábor István (munkatársunktól)

Az internet szó hallatán egyre többen vannak azok, akik a "médium", "marketing" szavakra asszociálnak, s egyidejűleg az "informatika", "technológia" kifejezésekkel kapcsolatos képzettársítások fokozatos háttérbe szorulása figyelhető meg.

Az internet ma már sokkal inkább a televízió, rádió, nyomtatott sajtó felsorolásba illeszthető bele, letisztulni látszik a vállalati üzleti folyamatok, elektronikus kereskedelem, on-line fizetés szegmensben betöltött szerepe, míg teljesen elhanyagolhatóvá válik az egymáshoz kapcsolódó számítógépes hálózatokból álló műszaki infrastruktúra jellege.

Természetesen szerepe ez utóbbiakkal kapcsolatban sem elhanyagolható, az informatikusok és a kereskedők helyett egyre inkább a marketingesek veszik át az irányító szerepet. Ők az alábbi 10 meghatározó tendenciára számíthatnak az idei évben:

- Az internet mint médium erősödése
- Marketingkiadások további koncentrálódása
- Súlyponteltolódás az on-line költésben a vertikális portálok irányába
- Direkt marketing előretörése
- SMS marketing útkeresése
- Off-line médiaügynökségek dilemmája
- Banner szerepének további csökkenése
- On-line brandépítés erősödése
- Politika és internet egymásra találása
- Lassuló ütemű növekedés


1. Az internet mint médium erősödése

A bevezetőben is említett tendencia, hogy az internet más kommunikációs csatornákhoz hasonlóan kezd funkcionálni: meghatározott geodemográfiai jellemzőkkel rendelkező célcsoportokat lehet rajta keresztül elérni, egyedileg meghatározott kommunikációs sajátosságai vannak, az egyes marketingeszközök speciális alkalmazását igényli, egyes termékek eladására képes, másokéra nem stb.; egyszóval nyugodtan besorolhatjuk a média gyűjtőfogalom körébe. Ez a jellemvonása az idei évben is erősödni fog, bár minden bizonnyal nem szorítja teljesen háttérbe a technológiai elemeket; inkább arról van szó, hogy míg az e-business, e-commerce területén már lezárultak az első "csaták", s a fegyverszünetben tárgyalások folynak a további manőverekről, marketingszempontból az internetből megélni kívánó cégek még próbálgatják szárnyaikat, keresik az "igaz utat". Az év végére minden bizonnyal meg is találják...

2. Marketingkiadások további koncentrálódása

Az egyes cégek on-line marketingbüdzséjének meghatározott helyekre (honlapokra) koncentrálódása nem újszerű jelenség, évről-évre megfigyelhető volt a hazai webmarketing rövid történetében. A tendencia további folytatódása várható, különösen ha a horizontális portálok száma csökkenni fog (bár az origo-index-korridor-stop négyesfogat rendületlenül helyt áll).

3. Súlyponteltolódás az on-line költésben a vertikális portálok irányába

A piacvezetők zsebében landoló összegek mellett azonban egyes, jól pozícionált, magas színvonalon üzemelő, meghatározott témakör iránt érdeklődők igényeit kielégítő honlapoknak is jut néhány szelet a tortából. A vízválasztó itt az lehet, hogy az adott téma relatív koncentráltsága ellenére mekkora lojális tömeget mondhat magáénak az illető site, mivel az ügynökségek napi 2-3 ezer oldalletöltés alatt nem szívesen állnak szóba médiatulajdonosokkal, tekintettel a szerénynek mondható 15%-os ügynöki jutalékra, ami a kiemelkedőnek mondható 10 forint/ adview ár mellett is csak napi 3-4,5 ezer forint bevételt eredményez nekik.

4. Direkt marketing előretörése

A banner háttérbe szorulásával párhuzamosan az e-mail marketing, azon belül is elsősorban a direkt e-mail küldés népszerűvé válása várható. A szükséges jogi háttér megteremtése megtörtént, így a jövő a megfelelő opt-in stratégiát kidolgozó, megbízói felé is engedményekre képes ügynökségeké lesz, akik nem feltétlenül gigantikus, de jól pozícionált listákat képesek ügyfeleik rendelkezésére bocsátani.

5. SMS marketing útkeresése

Az SMS marketing területén már megtörténtek az első próbálkozások, lezajlott néhány jól beharangozott kampányszerű akció, konkrét eredményekről azonban még nem tudósított a piac. Az idén minden bizonnyal eldől az on-line marketing eme ágának termőképessége is, használatának létjogosultsága nem forog veszélyben, inkább a "Mire?" és "Hogyan?" kérdések megválaszolása a feladat. Direkt marketing kampányok lebonyolítására kevésbé, meglévő ügyfelekkel történő gyors és szabványos kommunikációra annál inkább alkalmasnak tűnik...

Folytatjuk...

Kapcsolódó cikkek

  nyomtatóbarát verzió

  küldje el e-mailben ismerősének




Index

LLP Budapest

Media Storm


Copyright (C) 2001-2008. e-media.hu Internet Média Szolgáltató Kft. Minden jog fenntartva a honlap teljes terjedelmére.